18 Ocak 2010 Pazartesi

Neden Genoa?


Aslında İngiltere'yi yurtdışında temsil edecek bir kriket kulübü olarak 7 eylül 1893'te kurulan Genoa'yı destekliyorum çünkü; Köklü bir takım herşeyden önce. İtalya'nın en eski ikinci takımı. (1. Torino). Bunun yanında Juventus, Milan ve İnter'in yıllardır hegomonyasında olan Serie A'da bu üç takımdan sonra en çok şampiyonluk (9) alan takımdır Genoa... (1898, 1899, 1900, 1902, 1903, 1904, 1914–15, 1922–23, 1923–24). Evet son şampiyonluk 1924 senesi... Çok eski... Fakat benim Genoa'yı desteklememdeki en büyük neden bu 9 şampiyonluk. İtalya'da 10 şampiyonluğa 1 yıldız verildiğini biliyorsunuz. İşte Genoa bu tek yıldızı takana kadar ve taktıktan sonra da her zaman Serie A'da benim takımım... Unutmadan, Genoa Anfield'da Liverpool'u yenen ilk İtalyan takımıdır ayrıca.

Genoa taraftarı ve maçların oynandığı Stadio Luigi Ferraris'in büyüsü Genoa'ya sempati duymamın nedenlerinden ikisi... Genoa taraftarı ve özellikle taraftar grubu Gradinata Nord takımlarını o kadar çok sevmişler ki, Genoa'da ödül olarak 12 numarayı taraftarına ithaf etmiş ve yıllardır kimseciklere bu numarayı vermemiş. Tribünlerde takımları için yaptıkları ise aşikar... Son olarak şuan Genoa'nın kadrosunda bulunan Palacio, Palladino ve Sculli onları sevmemdeki ayrı bir etken...

4 yorum:

ahmetcan_48 dedi ki...

Hocam tebrik ederim bloğun hayırlı olsun. İtalyan kulüplerini ve İtalyan futbolunu sevenlerin bloglarını görmek çok güzel. Ben de fanatik bir Juventus taraftarıyım. Zaten benim bloğu da takip altına almışsın teşekkür ederim ben de senin bloğu hemen takibime aldım. Bloğunun daimi olmasını dilerim. Saygılarımla.

Luigi Ferraris dedi ki...

Teşekkürler

Adsız dedi ki...

juve,inter,fiorentina,parma... şimdide genoa tüm serie a takımlarının bloglarını takibe alıcam yakında.tebrikler luigi ferraris

Malvinas dedi ki...

Genoa- Sampdoria rekabeti üzerine yazılar karalamış ve Enrico Preziosi'nin şirketinde çalışan biri olarak Genoa sevgini paylaşıyorum...

malvinas1.blogspot.com